100 ایده در آموزش درس ریاضی برای معلمان دوره ابتدایی

کتاب  ۱۰۰ ایده در آموزش درس ریاضی برای معلمان دوره ابتدایی نویسنده: شانن دوهرتی سال: ۲۰۲۱ مترجمان :زین العابدین درویشی ،فرشید اشرفی

فرشید رستم زاده اخیرا توسط دانش بنیان مهر منتشر شد ترجمه کتاب حاضر توسط مترجمان با این قصد و هدف انجام گرفت که معلمان و متولیان امر آموزش در طی سال های گذشته با چالش های عمیق و مسائل متعددی در آموزش ریاضی روبرو بوده اند. نتایج مطالعات بین المللی نیز سطح سواد علم ومهارت ریاضی دانش آموزان کشورمان ایران را پایین ارزیابی نمودند. جهت تقویت و بهبود کیفیت آموزش و یادگیری درس ریاضی با توجه به ماهیت و محتوای کتاب” صد ایده کلیدی در آموزش ریاضی برای معلمان ابتدایی” این اثر می تواند منبع غنی و معتبر برای هدایت و راهنمای عمل معلمان درس ریاضی در دوره ابتدایی قرار گیرد.علاوه بر آن اولیای دانش آموزان هم می توانند از مخاطبان این اثر علمی باشند.

از جمله امتیازات این کتاب نسبت به منابع مشابه، علاوه بر خلاقانه و جذاب بودن محتوا، جدید بودن، تجربی بودن، مهارتی بودن، استفاده از روش های آموزشی نیمه مجسم، توجه خاص کتاب به شرایط و تفاوت های فردی دانش آموزان در یادگیری ساده و ملموس مسائل ریاضی می باشد.

لازم به ذکر است در ترجمه کتاب توسط مترجمان به منظور روان خوانی و ساده سازی فهم مطالب و ایده ها از واژه های معادل فارسی به زبان سلیس و روان استفاده شده است. با وجود این، حساسیت لازم برای حفظ امانت در رعایت اصالت محتوا به زبان نویسنده اثر به عمل آمده است.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *